Jenže obytný přívěs stojí zazimovaný na chalupě a poznávací značku má už asi 6 let v depozitu. Za tu dobu samozřejmě propadlo osvědčení o technické kontrole. Jenže SPZku z depozitu nevydají, pokud vozidlo nemá platnou STK. Ovšem jízda do STK po veřejné komunikaci bez značky je v tuzemsku těžký zločin, který se trestá se pokutou 10 000 čechokreditů a odebráním ŘP na 1 rok.
...a kráva smetany mlynářce, mlynářka hrachu prasátku, prasátko štětiny ševci, švec střevíce švadleně, švadlena bílý šátek studánce, studánka vody slepičce.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Jak tedy dostat přívěs bez SPZ na STK? Správně, Kefalín, musíte si pronajmout tahač s podvalníkem!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Když se tahal tenhle karavan kdysi za osobákem, byl takový veliký a impozantní. Za tím Furgonem ale vypadá nějaký malý?
Avie disponuje chemickým WC, přívěs nikoli. To s sebou nese nutnost po požití nestandardní kombinace jídel cestovat v noci z vozu do vozu...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Z Prahy k Sušici, kde parkuje přívěs, to bylo 150 km skoro stokilometrovou rychlostí. Od Sušice s karavanem 196 km do Stříbrné, cestou z Klatov přes Plzeň do Varů stále 80 - 85 km/hod. Furgon by jel i více, ale přívěs povlával dost děsivě za Avií. Na místě na výlety asi 120 km krokem po rozbitých rozmlácených silničkách. Zpět s karavanem Sušice, sólo do Prahy.
Průměrná spotřeba za těchto asi 800 km činila 11,5 l/100 km. Furgon jede jako drak. Dobře, že jsem trval na tom nejsilnějším turbomotoru 76 kW!
Je teda fakt, že modrý furgon mi jezdil trvale za 10 l/100 km. Jenže teď jsem chtěl vyzkoušet, jak si poradí turbíčko s karavanem. A modrásek měl atmosférický motor, maximální konstrukční rychlost 95 km/hod, v reálu 80.
Bílý má maximální konstrukční rychlost 103 km/hod, a skutečně je schopen tu stovku trvale udržet.
Více o mých Furgonech je v rozbalovacích menu.