... A21TFC - Rájecké údolí

PŘEPRAVA KARAVANU WILK NA STK
(2011)

Někdo si přál jet na prázdniny se starým rodinným karavanem WILK, že to prý chce vyzkoušet. No dobrá. Ovšem s karavanem se pod smrček neupíchnu, jako se samotným Furgonem, a přeplněné kempy s cizími lidmi nesnáším. Vyřešili jsme to tak, že jsme si domluvili parkování se skauty na jejich louce u lesa a u potoka v Rájeckém údolí u Kraslic, asi 30 km od Karlových Varů u hranic s Německem.

Jenže obytný přívěs stojí zazimovaný na chalupě a poznávací značku má už asi 6 let v depozitu. Za tu dobu samozřejmě propadlo osvědčení o technické kontrole. Jenže SPZku z depozitu nevydají, pokud vozidlo nemá platnou STK. Ovšem jízda do STK po veřejné komunikaci bez značky je v tuzemsku těžký zločin, který se trestá se pokutou 10 000 čechokreditů a odebráním ŘP na 1 rok.
...a kráva smetany mlynářce, mlynářka hrachu prasátku, prasátko štětiny ševci, švec střevíce švadleně, švadlena bílý šátek studánce, studánka vody slepičce.

Avia A21TFC Avia A21TFC Avia A21TFC Avia A21TFC

Jak tedy dostat přívěs bez SPZ na STK? Správně, Kefalín, musíte si pronajmout tahač s podvalníkem!

VÝLETY S AVIÍ FURGON - RÁJECKÉ ÚDOLÍ
(2011)
Hergot je to všecko celý ňáký zelený?
A na fotkách z údajné dovolené samí Furgoni!

Avia A21TFC Avia A21TFC Avia A21TFC Avia A21TFC

Když se tahal tenhle karavan kdysi za osobákem, byl takový veliký a impozantní. Za tím Furgonem ale vypadá nějaký malý?

Avie disponuje chemickým WC, přívěs nikoli. To s sebou nese nutnost po požití nestandardní kombinace jídel cestovat v noci z vozu do vozu...

Avia A21TFC Avia A21TFC Avia A21TFC Avia A21TFC

Z Prahy k Sušici, kde parkuje přívěs, to bylo 150 km skoro stokilometrovou rychlostí. Od Sušice s karavanem 196 km do Stříbrné, cestou z Klatov přes Plzeň do Varů stále 80 - 85 km/hod. Furgon by jel i více, ale přívěs povlával dost děsivě za Avií. Na místě na výlety asi 120 km krokem po rozbitých rozmlácených silničkách. Zpět s karavanem Sušice, sólo do Prahy.

Průměrná spotřeba za těchto asi 800 km činila 11,5 l/100 km. Furgon jede jako drak. Dobře, že jsem trval na tom nejsilnějším turbomotoru 76 kW!

Avia A21.1FJe teda fakt, že modrý furgon mi jezdil trvale za 10 l/100 km. Jenže teď jsem chtěl vyzkoušet, jak si poradí turbíčko s karavanem. A modrásek měl atmosférický motor, maximální konstrukční rychlost 95 km/hod, v reálu 80.
Bílý má maximální konstrukční rychlost 103 km/hod, a skutečně je schopen tu stovku trvale udržet.

Více o mých Furgonech je v rozbalovacích menu.

Když nezobrazí Opera horní menu: www.ivo.cz/mapa-stranek.html